Friday, March 23, 2012

Jodoh Allah Saja yang Tahu..

Jodoh….anda mesti tertanya siapa lah jodoh anda..begitu juga Aku…Kadang-kadang terfikir kenapa jodoh ni ALLAH rahsia kan dari kita..Semua ini Allah dah tentukan..Semuanya…kita ini hanya Hamba-Nya yang lemah..Tapi  saat ini aku ingin mengetahui aku ini adalah tulang rusuk milik siapa..dimana dia sekarang Ya ALLAH..jauh lagi ke dia dengan ku…Adakah Engkau memeliharanya dengan baik Ya Allah..Semua ini hanya Engkau mengetahui..
Di dalam Al-quran banyak sekali ayat yang mengatur tentang jodoh, dan sebagai umat muslim tentunya harus mengetahui apalagi jika sudah dewasa dan siap untuk menikah serta mempunyai keturunan..Tapi bagi aku,jangan lah terlalu terdesak dan tidak mengetahui apa-apa mengenai jodoh dan menjadi seorang muslim yang tidak tahu apa-apa soal jodoh..Itukan namanya memalukan Jadi daripada malu ada lebih baik mengetahuinya bukan..
Kadang-kadang dalam soal jodoh ini,yang manakah lebih diutamakan oleh seseorang wanita seperti aku ini??Terfikir juga seketika bila malam mengundang..Adakah lelaki yang menyayangi kita atau kita yang menyayangi lelaki itu??Fikir yang mana satukah yang membawa kepada kebahagian..termenung seketika..Adakah terlalu terdesak untuk mengetahuinya??Ya Allah pada saat ini hanya Engkau mengetahui isi hatiku…
Tapi perkara ini aku pernah terbaca dan mengetahui daripada sahabat-sahabat rapatku..memang betul pasangan yang baik kita pilih adalah sesorang yang memiliki rasa cinta yang mendalam terhadap diri kita..Dengan rasa cinta itu akan menimbulkan tanggungjawab dan perhatian yang lebih besar seorang terhadap suami. Namun alangkah indahnya sesebuah perkahwinan itu jika kadar cinta antara suami isteri adalah sama banyak..alangkah bahagia sesebuah perkahwinan itu kan…Aku ingin perkahwinan seperti itu…
            



No comments:

Post a Comment